Midagi siit, midagi sealt. Nii nagu pilte ja mõtteid tuleb.

esmaspäev, 17. september 2012

Cantervilla loss



Veetsime üle - eelmise nädalalõpu Lõuna - Eestis ja meie ööbimiskohaks oli Otepää külje all, Pikajärve külas asuv Cantervilla loss.
Täiesti fantastiline koht. Seda igas mõttes. Kaunis loodus,
ajaloo hõnguline maja, super teenindus ja uni parem, kui kodus.
Sügise algus on lossis üsnagi vaikne aeg ja nii oli mul hea võimalus omanikega selle koha ajaloost pisut vestelda.

Maja ja pargi taastamisega on kõvasti vaeva nähtud. Ja tulemus on suurepärane. Kõik, mis vähegi võimalik, taastati algsel kujul.
Millest aga enam asja ei saanud, vahetati võimalikult originaalisarnase uue vastu välja. Peaaegu kogu mööbel majas on antiik
ja isegi taldrikud restoranis pole tavalised valged, vaid selliste kenade maalingutega, nagu eelmise sajandi algul kombeks oli.

Lisaks veel lossi ümbritsev maaliline maastik! Mõnedkümned meetrid eemal asub sel suvel avatud suur laste mängumaa,
kus leiab tegevust ka täiskasvanu. Saab küll väljaspool Tallinnat äri ajada, kui ikka tahta, tekkis mul mõte.




Ka tubades pole mindud kergema vastupanu teed. Sealgi on võimalikult palju
taastatud algsel kujul: põrandad, seinad, mööbel... ja tänu sellele on toas tõepoolest
tunne, nagu oleksid sattunud 19. sajandi lõppu - 20. sajandi algusesse.
Ja kui palju ilusaid maale seinte peal on! Igal pool - fuajees, koridorides, söögisaalis, tubades.
Näiteks meie toa voodis pikutades paistis peeglist tükike vastasseinal rippuvast maalist.
Ilus vaadata. Selle teose autorit võib vaieldamatult kustnikuks nimetada.
Ma kahtlen, kas mina fotokagagi suudaks kauni naise nii nauditavaks pildiks vormistada.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Jälgijad

Blogiarhiiv

Teave minu kohta

Minu foto
Fotograafiks ma ennast ei pea. Aga metsa või rappa minnes võtan fotoka ikka kaasa - alati jääb midagi huvitavat silma. Enda määratlemisel meeldib mul kasutada Hendrik Relve väljendit "looduse sõber". Vaatamata sellele ei riputa ma siia lehele ainult looduspilte. Proovin hoida teemade valiku suhteliselt laia, et üldpilt väga üksluiseks ei läheks. Fotode kopeerimisest siis ka paar sõna: teiste tehtud piltide luba küsimata, mistahes viisil kasutamine ei ole ilus tegu. Kui mõni foto siit lehelt peaks huvi pakkuma, kirjuta julgesti - aarnevesi[ätt]hot.ee
blog.tr.ee