Midagi siit, midagi sealt. Nii nagu pilte ja mõtteid tuleb.

kolmapäev, 9. november 2011

Tamron 60 mm, f 2,0 - hea või odav?

Olen üldiselt seda meelt, et kui tahad head ja odavat asja saada, pead ikka kaks asja ostma.
Tamroni 60 mm makro objektiivi kolme nädala vältel katsetades leidsin end tihti mõttelt - äkki peaks oma arvamust korrigeerima...

Nagu juba aru saite, ei kasuta ma siin sõna "odav" halvas tähenduses.
Esimesed klõpsud tegin toas, laelambi ja välgu valgel, mudelautodest ja Lego mehikestest. Esmamulje oli hea.
Aga tuli välja ka esimene viga. Mida lahtisem ava, seda enam lähevad pildi nurgad tumedaks. Selle vastu aitab Photoshop.
Tuleb vaid õigesse kohta linnuke pana. Nii lihtne ongi. Mina mõistagi ei hakanud praegu seda võtet kasutama.




Ühel pühapäevasel rabamatkal, kus tegelikult pidi päike paistma, sain uue mänguasja võimekuse proovile panna ka rabamänni oksal
rippuvat veetilka pildistades.
Minu üllatuseks ilmus veetilgas nähtavale teine männi oks. Arvasin siiani, et selliseid pilte tehakse ainult
150 mm+ makro torudega.
Tõe huvides pean ära mainima, et olen seda pilti veetilga parema eksponeerimise huvides ka lõiganud.
Päris nii lähedalt 60 mm-sega nüüd ka ei võta :)




Lisaks meeldivale oli ka siin midagi, mis mulle ei meeldinud. Ma ei räägi sellest, et vahetult enne päästikule
vajutamist veetilk alati ära kukkus... Teravustamise rõngas ei tööta sujuvalt. Kui ettevaatlikult ma ka keerata
ei püüdnud, käis ikka väike jõnks. Ja see on käsitsi teravustamise puhul probleem. Hakkama saab aga...

Lähedalt pildistades, avaga 2,0, on teravussügavus võib-olla millimeeter, mitte rohkem. Rabamaastikul annab
iga väiksemgi statiivi läheduses tehtud liigutus kohutavalt tunda. Sellise seeria sain aga hinge kinni hoides tehtud:




Siin on näha, kuidas ava järjest rohkem kinni keerates teravussügavus suureneb. Viimasel pildil on
taustast juba võimalik männi okkaid eristada. Selle rabataimekese kõrgus maast oli umbes 5 cm.

Peale selle, et makro objektiiviga saab väikeseid asju pildistada, kõlbab see suurepäraselt ka väikeste inimeste pildistamiseks.




Väga hea portree objektiiv. Mulle meeldis. Siin pildil on esikohal küll praeguse hetke lemmik mänguasi, aga ka
nii on huvitav. Ja kõnealuse objektiiviga tehtud "päris" portree pilt on juba siin olemas ka.

Ma ei ole pädev rääkima värvi ülekandest või joonisest. Targemad teavad öelda, et need on suurepärased.
Vaadates aga selle toruga tehtud pilte, võin öelda, et need meeldivad mulle.
Seega ei kaalu siin loetletud paar
puudust kindlasti üles pildistamisrõõmu, huvitavaid pilte ja mõistlikku hinda, mida Tamroni 60 mm f 2,0 pakub.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Jälgijad

Blogiarhiiv

Teave minu kohta

Minu foto
Fotograafiks ma ennast ei pea. Aga metsa või rappa minnes võtan fotoka ikka kaasa - alati jääb midagi huvitavat silma. Enda määratlemisel meeldib mul kasutada Hendrik Relve väljendit "looduse sõber". Vaatamata sellele ei riputa ma siia lehele ainult looduspilte. Proovin hoida teemade valiku suhteliselt laia, et üldpilt väga üksluiseks ei läheks. Fotode kopeerimisest siis ka paar sõna: teiste tehtud piltide luba küsimata, mistahes viisil kasutamine ei ole ilus tegu. Kui mõni foto siit lehelt peaks huvi pakkuma, kirjuta julgesti - aarnevesi[ätt]hot.ee
blog.tr.ee